Vogue Cosmetics

Vogue Cosmetics

Upgrade van een iconisch merk

VOGUE Cosmetics heeft als doel: Pure luxe… voor elke dag en iedereen! VOGUE Cosmetics biedt een heerlijke verzorgingslijn met o.a. Deodoranten en Cream Showers met exclusieve geuren!

Vogue Cosmetics

Voor Vogue Cosmetics bestond was er Vogue Women. Zeer bekend onder vrouwen, maar vooral gebruikt door meisjes. Marktonderzoek door Remark toonde aan dat de Vogue Women geurlijn leed onder een verzwakt imago. Dit kwam vooral doordat het deodorant was en geen anti-transpirant, het maskeerde slechts de zweetgeur. Het ontbreken van een anti-transpirant in de productlijn bleek een domper op het imago en de kwaliteit van Vogue.

Een leuke uitdaging voor Dycon om het mooie merk Vogue naar een hoger niveau te tillen, gericht op de toekomst en vooral op klantenbinding.

1. Klant

VOGUE COSMETICS

Pure luxe… voor elke dag en iedereen!

2. Uitdaging

Het mooie merk Vogue naar een hoger niveau tillen. Van deodorant naar wellness.

3. Oplossing

De naam Vogue Woman veranderd naar Vogue Cosmetics en de introductie van drie nieuwe geurlijnen.

Van deodorant naar wellness

Na uitgebreid onderzoek door Remark bleken er drie goed lopende geurlijnen en drie slecht lopende geurlijnen te zijn. De slechte lijnen werden afgestoten. De goedlopende geurlijnen werden voorzien van een anti-transpirant, de deodorant werd er ook uitgegooid.

Ook verschenen er een aantal wellness producten om het kwaliteits- en cosmetics gevoel te versterken.

Vogue Cosmetics
Vogue Cosmetics

Dycon stelde voor om Vogue Women te veranderen naar Vogue Cosmetics vanwege het bredere scala aan producten.

Er waren drie nieuwe geurlijnen geboren: Soft & Smooth, Care & Moisturise, Glow & Shine.

De kwaliteit ging omhoog en daar moest een passende uitstraling bij komen. Om deze uitstraling vorm te geven was het van belang te kijken hoe zo’n merkenpalet van een geurlijn eruit ziet in de schappen van de winkel. DAMN! We werden weggeblazen door de hoeveelheid schreeuwerige verpakkingen en kortingsacties.

NAAR DE ESSENTIE:

"De schoonheid van de vrouw"

Dit wetende hebben we de huidige verpakking uitgekleed en teruggebracht naar de essentie; ‘de schoonheid van de vrouw’.

Deze schoonheid en sexyness hebben we onder andere terug laten komen in de packaging door het gebruik van een subtiel patroon van kant en het zachte kleurgebruik. Alles is minimalistisch ontworpen, waarbij de subtiele lijnen van een vrouw overal worden geaccentueerd, tot in het slanke ontwerp van de tubes en spuitbussen.

Uiteindelijk heeft dit geleid tot zes nieuwe geurlijnen, waarvan drie gerestylede geurlijnen en drie níeuwe geurlijnen. Het merk Vogue Cosmetics wordt ondertussen steeds meer omarmt.

Vogue Cosmetics

Ontwerp

Packaging

3D visualisatie

Vogue Cosmetics