Restyle van het meest authentieke scheermerk van Nederland
Naast de V.O.C. een van de oudste merken van ons land en al meer dan 460 jaar autoriteit op gebied van authentiek nat scheren.
Dycon werd uitgedaagd om het merk hedendaags te maken en onder de aandacht te brengen van een jongere doelgroep. Zonder de huidige, wat oudere gebruikersgroep, uit het oog te verliezen.Met de trend van opkomende Barbershops als uitgangspunt hebben we een nieuwe look en feel bedacht en de slogan “Meesterlijk scheren” geïntroduceerd.
De Vergulde hand
"Meesterlijk scheren"
Rstyle van het meest authentieke scheermerk van Nederland.
"VERGULD IS GOUD" Als gebruiker laten zien dat je goud in handen hebt. Een gemoderniseerd merk met een authentieke feel.
Met de scheerproducten heb je, in kwalitatieve zin, goud in handen. Bovendien is Verguld synoniem voor goud. Dus stelden we ons de vraag, “Waarom zie je daar aan de buitenkant niets van terug”.
Remark, eigenaar en distributeur van het merk heeft door middel van diverse onderzoeken vastgesteld dat kwaliteit een belangrijke USP was voor bestaande gebruikers. Door in te zetten op een breder productassortiment en nadruk te leggen op de kwaliteit en geurbeleving, die zo kenmerkend is voor het merk, ontstond een brede product lijn.
Dycon ontwierp in een aantal fasen een nieuw grid waarin authentieke elementen als het woordbeeld, het logo en de spiegel, behouden bleven. Weliswaar in een soms subtiele ge-restylde vorm, zodat herkenbaarheid behouden bleef.
Om de nieuwe packaging op verschillende vlakken te kunen beoordelen hebben we de volledige productlijn in 3D gevisualiseerd.
Ontwerp
Packaging
3D visualisatie